onsdag 2 mars 2011

Fixar och donar

Ibland får jag och maken ryck och sätter igång och fixar här hemma. Nu har vi haft just en sådan period.
Dotterns rum ser numera ut så här:





Som ni kanske ser är vi inte klara än, saker ska flyttas på och så, särskilt på väggarna där inget sitter bra nu efter att vi möblerade om.

Vardagsrummet fick en ansiktslyftning idag genom att vi återanvände lite Josef Frank-tapet från köket till skåpsluckorna i vardagsrummet. Jag försökte ta bilden så att ni ser att det är samma tapet i köket.



Tips vad mer jag kan göra med vår dyra/snygga tapet mottages tacksamt!

Näst på listan står lillans rum, jag meddelar imorgon om ett viktigt köp från England gått igenom.
Jag tror bestämt att sonen drogs med i våra projekt för idag städade han sitt rum och passade då på att möblera om han med.

3 kommentarer:

  1. Det blev bra med tapeten på luckorna! Man kan klä ryggen på tidskriftssamlare med tapet också. Och blomkrukor!

    SvaraRadera
  2. Det blev snyggt, alltsammans! Duktigt av er!
    Kom dessutom på att sängen är bättre placerad nu, ur Feng shuisynpunkt. Bättre för sömn och harmoni! Och det är väl inte helt fel?

    SvaraRadera