måndag 14 mars 2011

Akuten-ytterligare en gång

Lillan sov (med medicin i kroppen) i 1 timme, sedan vaknade hon och huvudvärken var 100 ggr värre. Detta har aldrig hänt tidigare, medicin och sömn har alltid fungerat för att häva migränen. Dessutom började hon kräkas non-stop. Efter rådgivning åkte jag in med henne och stackaren kräktes hela vägen in i bilen. Väl på akuten fortsatte hon att skrika och kräkas, ändå fick vi vänta 6 timmar på att en läkare skulle titta på henne.

Summan blev att vi kom hem kl 2 i natt och läkaren på akuten bad mig skaffa en akuttid till vår barnläkare i veckan för att diskutera det som hänt. Han skulle också prata med barnneurologen igen och ringa mig under veckan.

Idag är lillan glad men trött, precis som efter ett migränanfall. Frågan är bara varför migränen ändrat karraktär och blivit värre?!
Jag tror faktiskt att jag blir galen snart om vi inte får svar på vad som gör lillan så sjuk. Dessutom undrar jag hur länge Landstinget ska låta mig gå hemma utan ersättning. Läkaren på akuten trodde att lillans dagliga huvudvärk är del av migränen. Hon har, trodde han, en så svår migrän att hon går med delar av den hela tiden. Då undrar man ju verkligen varför inte det räcker för att jag ska få ersättning för att ta hand om mitt barn?!

När ska Landstinget ta ansvar för även mitt barn?!

2 kommentarer:

  1. Jag har inte ord nog för att beskriva hur mycket jag beundrar dig och för hur mycket jag lider med er.
    Här sitter jag och önskar att jag kunde hjälpa till på något sätt, det kan jag inte. Dock har du _alltid_ min fulla sajbersupport!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack, allt stöd är välkommet!

    SvaraRadera