fredag 4 mars 2011

Besök på akuten i natt

Igår kväll satt jag och maken och mumsade på lite jordnötter och drack Pepsi. Plötsligt känner jag hur jag liksom blir bortdomnad och tjock bak på tungan och i svalget. Jag avvaktade en timme men det blev inte bättre alls. Lillan fick någon allergimedicin utskriven en gång så jag tog en dos av den, men det blev ändå inte bättre. Efter 1½ timme tittade jag i spegeln och såg att jag inte bara var svullen utan att jag hade massa röda bölder bak på rungan. Efter samtal med rådgivningen fick jag rådet att uppsöka akuten och där blev jag kvar till kl 3.30 i morse.
Naturligtvis var det natten då maken var tvungen att åka till jobbet så jag fick ringa in mamma som kom och satt här tills jag kom hem.

Läkarna trodde helt klart att det var jordnötterna så nu ska detta utredas via vårdcentralen och de ska göra en sk. provokation. Tills dess bör jag undvika alla nötter och det kan jag lova er att jag kommer att göra!

Det blev inte mycket sömn alls för mig i natt så dagen kommer att bli riktigt lång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar