måndag 14 mars 2011

Det går snabbt undan

Vi fick en tid till barnläkaren direkt idag och åkte dit när vi hämtat dottern på dagis. Läkaren på akuten hade skrivit i sina journaler att vi alltid ska åka in till akuten om hennes anfall blir så svåra som igår, och det tog barnläkaren upp med mig flera gånger. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte varför de pushade så för det, men jag antar att de är rädda att jag ska missa om något annat allvarligt händer?!
Inga nya mediciner kommer att skrivas ut och fortfarande kommer hon inte att skriva intyg till FK så att jag kan söka ersättning. Anledningen är att vi fortfarande inte vet varför lillan blir sjuk, och om hon inte vet det vet hon heller inte att hon blir bättre om hon får vara hemma och ta det lugnt.
Suck suck suck, vem tänker ta ekonomiskt ansvar tills hon är utredd undrar jag?! Lillan klarar ju inte mer än 15 timmar i veckan på dagis, och ibland inte ens det. Om jag pressar henne får hon betala med att må dåligt hela sin fritid och det är inte aldrig värt. Hon älskar sitt dagis så jag försöker hålla en balans så att hon klarar av tiden efter det också.

Vi började utreda henne för 1 år sedan och har inte kommit särskilt långt sedan dess, hur många år ska det gå innan någon tänker ta ansvar för situationen i ett land som "tar hand om sina sjuka"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar