tisdag 15 mars 2011

Egentid

Jag gillar engelskans två ord för ensam- lonely och alone. De orden hjälper en så bra att beskriva olika situationer där svenskans ensam inte räcker.

Idag var första gången på länge jag fick vara alone. Båda tjejerna fick gå till dagis idag och det har bara hänt en dag sedan innan vi åkte till Teneriffa.
Jag kände att jag behövde den här stunden att få samla mina tankar lite, annars har man bara kvällarna på sig att göra det och det är ju då jag har tiden med sonen.

Nu ska jag gå ut och se om jag kan skotta fram lite barmark så att jag och tjejerna kan äta mellis utomhus i solskenet. Håll tummarna för att ingen huvudvärk har blossat upp på dagis för lillan!

1 kommentar:

  1. jag säger nog att jag får vara "själv" när jag får vara alone. ensam låter lite ledsamt ja, som att man hellre hade velat ha sällskap.

    SvaraRadera