fredag 18 mars 2011

Rullar inte tummarna

Nej, jag är ingen sådan som gärna sätter mig och rullar tummarna och väntar på att saker ska hända. I det här fallet syftar jag på lillan och hennes problem. Läkaren på akuten uppmanade oss att inte ge lillan choklad och ost, men efter att ha läst på lite har jag beslutat mig för att ersätta vanlig mjölk med laktosfri mjölk och dra ner på hennes sockerintag ännu mer.
Jag är medveten om att det inte är optimalt att ge barn light-läsk osv, men hemma hos oss får barnen dricka läsk eller saft till middagen varje helg och efter det får de lite godis. Annars intar inte mina barn socker under veckan, men eftersom det lätt kan bli lite mycket på en gång på helgen har jag bestämt att lillan ska få light-läsk. Då klarar hon nog lite godis eftersom sockermängden inte blir lika stor. Vi ska också bli bättre på att erbjuda popcorn eller liknande, hon gillar faktiskt det mer än godis (förutom choklad då som hon älskar).

Jag tänkte köpa med lite laktosfri mjölk till dagis också och be dem hålla koll på att det är den hon dricker, nu måste vi verkligen hitta boven i dramat här.
Den här veckan har hon haft lite ont i huvudet en dag, inte dåligt alls. Det händer ju att migränanfallen kommer väldigt tätt ibland så jag ser på utvecklingen med positiva ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar