fredag 4 mars 2011

Mindre bra bokköp

Som jag tidigare har berättat har jag ett lätt beroende för böcker, även barnböcker. När bokrean drar igång är det svårt att hålla sig från alla bra fynd jag hittar. I år var detta inget undantag och jag beställde snabbt hem 8 böcker för 280 kr från Adlibris. Igår kom paketet och ivrigt gick jag igenom böckerna med barnen. Dessvärre får jag nog erkänna att mina val av barnböcker i år var mindre bra.
En visade sig handla om provrörsbefruktning, alltså förklaringen till hur det går till, på ett barns nivå. Just i dagsläget känner inte jag att mina barn behöver sätta sig in i den processen så den boken gömmer jag nog.



Den andra boken var skriven av den norska prinsessan Märtha Louise och tycks handla om Norsk historia. Även där känns de kunskaperna överflödiga för barnen just nu, de kanske borde lära sig svensk och ev. kanadensisk historia först?!



Den tredje barnboken var en ok bok om ett svart spöke, men jag tvivlar på att det blir en favorit.

Det kan inte bli rätt jämt!

2 kommentarer:

  1. Haha! Provrörsbefrukting är inte prio ett här hemma heller. Jag fick din kommentar, skall tänka till lite och så mailar jag dig i kväll eller i helgen. xx

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att jag inte är ensam om att bortprioritera det ämnet i mina barns lärdomar i livet. :-D
    Stort tack, det är verkligen inget jag tar för givet. :-)

    SvaraRadera