måndag 21 mars 2011

Hälsa och ohälsa

Idag var det andra besöket för mig och maken till barnpsykologerna. Kort kan man väl säga att de tycker att lillan är ett mysterium och att hon inte platsar på någon känd diagnos. De tycker att hon verkar väldigt tidig för sin ålder på många plan och på en nivå över "normalbegåvad". Vid nästa träff ska de göra ett begåvningstest så att man kan sätta henne på en sådan skala i detta sammanhang, ett sådant test kommer nog lillan att gilla.
En remiss till barn-neurolog, NP-enhet och sjukgymnast är skickat av psykologerna (ja vi sitter faktiskt med två st och pratar en hel timme, DET kan Landstinget lägga pengar på). De anser att lillan behöver utredas mer medicinskt. Frågan är ju egentligen om hon kanske får migrän av att hon inte kan sålla alla intryck, eller om hon inte orkar med alla intryck för att hon så ofta har ont i huvudet. Vad är hönan och vad är ägget liksom?!

Sedan var det dags för mig att besöka Vårdcentralen för mina halsproblem. Troligtvis virus och stress i en dålig kombo trodde läkaren. Däremot fick jag en tid för allergiutredning på torsdag. Om jag fick välja orsak till ett läkarbesök skulle allergi hamna ganska långt ner på önskelistan, men man får ju tydligen inte välja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar