onsdag 10 februari 2010

*viskar*

Men min tunnaste stämma viskar jag här nu att jag tror att vår 2-veckors magsjuka kanske börjar kapitulera.
Dottern har ätit både några plättar, lite pizzasallad och en clementin idag, vilket är mer än hon ätit på en vecka! Eller, utan att kräkas i alla fall.

Maken håller på att installera vårt hemlarm just nu. Jisses vad grejer det är att pyssla med! Magnetkontakter till både fönster och dörrar samt rörelsedetektorer till alla skrymslen. Inte en råtta kommer att kunna ta sig in här utan att larmet går.
Skönt när man är ensam tycker jag, fönster och dörrar kan man ju ha larmade även när man är hemma.

Min förkylning går inte tillbaka alls eftersom jag inte får sova. I natt var jag vaken med dottern som hade konstant diarré hela natten.
Imorgon natt åker maken på jobb och då blir jag ensam med barnen vare sig de är sjuka eller friska. Med tanke på att jag fortfarande inte fattar ett jota av skolarbetet så vore det en fördel om barnen kunde hålla sig friska tills min tenta är över i slutet på februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar