söndag 14 februari 2010

Snuskstädning

I morse insåg jag att jag borde moppa kräk-golven en extra gång. Senare såg jag att även golv- och vägglister behövde få sig en omgång. Jisses vad mina tjejer kan kräkas alltså.
5 minuter lämnade jag skurhinken utan uppsikt och det var 5 minuter för länge. Katten hade då störtat fram till hinken, kastat i sin pälsråtta och roat sig med att använda samtliga tassar för att försöka fiska upp den igen. När råttan väl var uppe ur skurhinken fortsatte färden direkt in i kattlådan.
Som ni känner till är kattsand klumpbildande så hela katten och råttan förvandlades till kattsands-bollar som genast var tvungna att uppsöka varje hörn av tvättstugan, sprättandes med klibbiga tassar.

Nu har jag badat tassarna på katten och tvättat råttan, kraften att ta fram dammsugaren har inte riktigt infunnit sig än så jag tar en kaffepaus och skäller på katten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar