söndag 14 februari 2010

Alla-hjärtans-middag

Av någon anledning brukar jag, mamma och mormor alltid fira Alla-hjärtans-dag ihop, så också i år.
Mamma bjöd på en god paj och en efterrätt som hon sa hette "flytande kladdkaka" och som var supergott! Dessvärre hittar jag inga recept på det på nätet.

Tjejerna är piggare och gladare så jag fortsätter hoppas att de kan gå till dagis på tisdag.

Sonen yrkar på en sjukdag för katten bet honom nyss i näsan och vägrade släppa. Anledningen var att jag sa till sonen att härja lite med katten nu på kvällen, annars blir han så jobbigt senare ikväll när han har överskottsenergi. Då hittar han på jäkelskap hela tiden för att få uppmärksamhet så jag tyckte att det var bättre att han gjorde av med energin nu.
Det tyckte tydligen inte katten och nu är sonen sur på mig.

Ha ha, vilka draman som utspelar sig här hemma!

3 kommentarer:

  1. Hahaha... Nu är det fasiken dags att jag kommer och hälsar på er så att jag få se både hus och katt :D (Speciellt nu när allt kräk är bortstädat ;P)

    SvaraRadera
  2. Det är en härlig anledning att ses! K gjorde den än mer viktig som liten, genom att propsa på att vi skulle äta ute då, gourmet som han var redan då. Nu får han nöja sig med paj hos mommo... Tack för att jag fick ha ere här en stund!

    SvaraRadera
  3. Mia: När som helst! Passa på innan nästa sjukperiod inträder. ;-)

    SvaraRadera