lördag 13 februari 2010

Sitter här med en klump i magen

Hur blir natten?
Är det magsjuka lillan har?
Kommer hon att bli sjuk igen i natt?
Kommer någon annan att kräkas?
Är det migrän hon har kanske?
Kommer hon då att få migrän varje gång hon inte får som hon vill?
Hur länge kommer de att vara sjuka?
Kommer jag att hinna plugga ordentligt innan tentan?
Kommer jag att klara tentan?

Det känns så himla jobbigt just nu. Jag går hela tiden på helspänn och undrar vem som kommer att behöva mig i natt. Undrar över vad det kan vara som går hemma hos oss och håller tummarna för att vi inte ska behöva uppsöka läkare (särskilt under helgen).

Just nu vill jag bara gråta, men jag vet ju att barnen inte har någon annan än mig nu när maken är på jobb i 2 veckor så det är bara att bita ihop.

Någon tår kommer jag nog att fälla, men sedan är det sömn som gäller så att jag är beredd om natten blir lång.

1 kommentar:

  1. Önskar att jag kunde ta bort all oro från dig! Om du kan, försök fokusera på det som är bra just nu. Två barn som inte är sjuka, ditt fina hem, att du själv är bättre från förkylningen, att kattskrället inte gjort allt för mycket bus. Kanske försöka tro att du ska få sova hela natten, att solen skiner imorron och allt det besvärliga är ett minne blott. Välkommen hit imorron! Kram tösen min! mamma

    SvaraRadera