tisdag 16 februari 2010

Akuten än en gång

Jag känner mig så fruktansvärt tom och hjälplös. Hur ska jag kunna hjälpa mina barn på bästa sätt?
Kom nyss hem från akuten med lillan. Hon fick fruktansvärd huvudvärk igen och skrek och skrek i 30 minuter tills hon började kräkas. Kräktes 3 gånger och somnade sedan på stört.
Rådgivningen tyckte att vi skulle kasta oss in till akuten och väl där fick vi ändå vänta 4 timmar igen.

Läkaren sa att han inte har så mycket erfarenhet av huvudvärk hos barn men att barn kan få huvudvärk, magont och illamående efter en virusinfektion. Han tyckte också att det lät väldigt mycket som barnmigrän, mycket också eftersom dottern har det.
De neurologiska testerna var jättebra så han tyckte inte att det fanns något att oroa sig över i nuläget, men att vi ska följas upp av dotterns migränläkare.

Nu sitter man här än en gång och bara är ledsen och känner sig hjälplös. Bäst att se till att få lite sömn.

2 kommentarer:

  1. Usch och fy gumman! Jag önskar man kunde hjälpa dig på något sätt! Förstår maktlösheten du känner... Styrkekram till dig! Du är ju toppen och kämpar med näbbar och klor för dina juveler! Mer kan man inte göra tyvärr. Du behöver aldrig vara rädd för att dina barn, när de växt upp, ska säga att deras mamma inte fanns för dem när de var små!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, dina ord värmer. :-)

    SvaraRadera