söndag 28 februari 2010

Badets ankomst

Badet skulle anlända kl 13 och 1 timme innan det skulle de ringa och tala om att de var på väg. Kl 12.50 hade ingen ringt och inte heller svarade de i telefon när jag ringde. Bärhjälpen började ringla in och jag kände mig minst sagt nervös.
Kl 12.55 ringde de och meddelade att de var 45 min sena, jag andades ut en smula.

VI hade kallt räknat med att man kunde ta badet på högkant runt hörnet, men killarna som kom med badet tyckte att vi skulle lyfta det över muren här ute. Jag stod och plåtade dramat, men när killarna skakade i hela kroppen insåg jag att jag plåtade med livet som insats.
När badet äntligen var på plats insåg elektrikern att han inte hade med sig kabeln vi behövde så nu måste vi vänta tills imorgon på en annan elektriker att komma hit och installera det.

Här är några bilder från dagen:



Barnen skötte sig:



Maken får hjälp att rengöra karet:



Äntligen på plats:



Nu fattas bara el och vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar