tisdag 2 februari 2010

Babyface

Jag var nyss med om bland det mest pinsamma på länge.
Jag var på möte på sonens blivande högstadieskola som han börjar på i höst. Redan nu läser han flera ämnen där så han var inte intresserad av att följa med dit.
Många av de andra 12-åringarna följde med sina föräldrar men eftersom jag gick utan barn högg tag i ett annat föräldrapar från klassen som heller inte fått med sig sin son.
Under rundvandringen stannar vi till och pratar med lärare och det var jättekul, ändå tills...en lärare frågar om jag är dotter till föräldraparet jag gick med!!! De trodde alltså på allvar att jag var 12 år och skulle börja högstadiet till hösten!!!

För er som inte känner mig så väl kan jag meddela att jag fyller 34 år i år....

Nu går babyface och tar en dusch och försöker komma över detta.

4 kommentarer:

  1. hahaha!! gud så pinsamt - för ALLA inblandade!! vad sa de andra då? och läraren??

    SvaraRadera
  2. Föräldrarna skrattade lite generat och läraren försökte leda in på ett annat ämne, VÄLDIGT röd i ansiktet. :-D

    SvaraRadera
  3. Hon med goda gener2 februari 2010 kl. 21:49

    Tjohoo! Goda gener skulle jag gissa! :-)) Den stolta äldre generationen

    SvaraRadera
  4. Ha,ha,ha... du är värre än mig.. jag har väl kommit ner till ca 17 år, men 12?? Ha,ha... stackars lärare!!

    SvaraRadera