onsdag 17 februari 2010

Beslut

Ikväll fick jag ta ett tråkigt beslut. Min helg till Sthlm för att gå på min brors 30-års fest fick ställas in. Jag känner inte att jag kan åka ifrån barnen så där om de blir sjuka igen, jag skulle inte kunna njuta av festen och ha kul ändå i det läget.

Min första tanke var att stanna hemma och plugga, men jag inser att jag är så trött och sliten att inget kommer att fastna ändå just nu. Min kloka mamma kom på en lösning som passar alla: Jag tar hennes lägenhet på lördag och hon kommer hit och bor med barnen. Om någon blir sjuk kan jag vara hemma på 10 minuter och samtidigt har jag möjlighet att sova en hel natt och vila upp mig.

Jag är så himla ledsen över min "ensam-helg" som inte blev av, men jag måste orka med det liv jag befinner mig i för att något överhuvudtaget ska fungera.

För att kompensera ska jag jobba lite på en present till brorsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar