tisdag 9 februari 2010

Mikrobiologi och annat trams

Avföringsprover är nu lämnade på tjejerna och läkaren på Barnmottagningen tyckte att det var väldigt bra att vi gjorde det. Svar får vi den här veckan om det är något.

Fortfarande kämpar vi med den dåliga aptiten och deras risiga magar, men lillan verkar äta lite bättre nu.

Dagen bjöd också på en föreläsning i mikrobiologi och jag måste säga att jag inte alls ser hur jag ska ha användning av kunskaper om eukaryota celler, mitokondrier och autotrofa organismer. En del i klassen är helt eld och lågor över dessa lärdomar men själv lyckas jag inte få något att fästa på teflonet, det är helt enkelt för ointessant!

Nu ska jag ta med mig dottern in i dubbelsängen och ta ytterligare en vaknatt. Igår natt var jag uppe 9 ggr med tjejerna och något säger mig att vi kommer att se repris på detta i natt med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar