torsdag 4 februari 2010

PMS

Jag bara måste få mens de närmaste dagarna för jag är arg som ett bi hela tiden och bara MÅSTE äta choklad. Trots att jag var oerhört trött på kvällen ställde jag mig ändå på crosstrainern en stund, en liten stund är bättre än inget alls.

Det här med vikten känns ok annars. Jag åt en ceasarsallad på IKEA idag och nästan inget ris till grytan här hemma på kvällen. Faktiskt så har jag inte fuskat nästan alls med maten sedan jag började med det här för en månad sedan. Det är bara på helgen jag unnar mig lite extra.
Det bästa jag vet just nu är att äta lunch på skolan. Där man kan plocka sin egen sallad och de har räkor, kyckling, ägg, olika ostar och annat gott. Eftersom jag äter låg kolhydratkost så passar det mig ypperligt! Jag tar lite grönsaker också, men mest proteiner och då kan jag äta lite kolhydrater på kvällen med familjen.

Imorgon blir en till stressig dag. Först helghandling, sedan studiegrupp i skolan några timmar, efter det ska vi till fotograf och ta bilder på lillan och sonens ärr för att skicka till försäkringsbolaget. Efter det hinner vi inte hem och äta innan sonen ska till bussen och åka till sin pappa så det blir middag på stan istället.

När kvällen kommer ska jag ta mig ett fotbad och ett glas vin och bara slappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar