onsdag 24 februari 2010

Irriterande

Kl 4 i natt ropade lillan på mig. När jag kom in hade hon somnat om, men jag låg vaken till kl 5.15. Kl 5.30 vaknade lillan och ville göra morgon men jag la henne i min säng och sa åt henne att sova lite mer.
Kl 6.30 vaknade dottern och kom in och började prata med lillan. Kl 7.15 sa jag att vi var tvungna att gå upp, då grät dottern och sa att hon inte ville för att hon var för trött!!

Sonen hade friluftsdag idag och ville åka skridskor. Efter mycket om och men lyckades jag få tag i ett par skridskor genom att min mammas särbo åkte med ett par till min morbror, som i sin tur tog med dem till mig.
Igår kväll packade jag fika och överdragsbyxor till sonen och la också ner ett sittunderlägg. I morse bad jag honom packa vantar och skärp till överdragsbyxorna, men då gick han igång om att han inte kunde åka buss till skolan med en så stor påse och tänkte strunta i att ta med skridskorna.
Efter ett mycket ilsket tjafs tog han skridskorna och åkte (försenad så klart)men 30 min senare ringer han från skolan och undrar varför jag inte packat hans vantar och att han nu inte skulle få åka skridskor.
Jag kokade av ilska och la på luren istället för att brista helt i humöret.

Nyss ringde han och berättade att han fått låna vantar av en kompis och att han även fått prova curling.

Är det bara jag som kan planera och packa här hemma???

2 kommentarer:

  1. Läs "Projektledaren säger upp säg"!! Har just lånat ut den till A, men den kan nog vara läsvärd för dig ;)

    SvaraRadera
  2. Har redan läst den, sååå bra!;-)

    SvaraRadera