lördag 18 oktober 2008

Tråkdag

Idag har det egentligen inte hänt någonting, vi har varit hemma och tagit en promenad i regnet.
Vi har dock bakat kakor, idag blev det klubb-kakor:



En liten kul slutsats från äldsta dottern fick jag idag i alla fall.
Vi började prata om julen och jag frågade henne vad hon önskar sig i julklapp.
"En arg katt" blev hennes svar.
Lite förvånad frågade jag vad hon skulle göra med den.
"Den ska få vila på min säng" svarar hon självklart.
Till saken hör att hon inte har sovit middag på sista tiden och jag har då påpekat att hon blir lätt sur och gnällig på eftermiddagarna. I hennes värld är alltså folk arga bara för att de är trötta, och om de sover lite så slutar de vara arga.

Tänk vilken underbar värld det måste vara!

1 kommentar:

  1. Man skulle kunna tro att hon träffat mig. Exakt så funkar jag. :)

    SvaraRadera