tisdag 7 oktober 2008

Herregud...

vilken dag.

Sonen är sjuk så han fick vara hemma från skolan. Troligtvis influensa, men jag blir ju nervig som bara den ändå. Kan vi inte bara få testresultaten så att jag kan se på hans förkylningar som bara förkylningar igen??? Nu inbillar jag mig att det är första symptomen på något otäckt som vi snart kommer att få svar på.
Oron och ovissheten tar knäcken på mig. Det är svårt att somna och jag drömmer konstiga och otrevliga drömmar. På fredag ringer jag och stressar barnmottagningen.

Efter att vi hade lämnat stora tjejen på dagis åkte vi till IKEA. Där handlade vi lite för mycket så vi fick inte in det i bilen. Maken skulle till sjukhuset på provtagning och dottern skulle hämtas på dagis så vi hann inte åka fram och tillbaka flera gånger heller. Vi fick helt enkelt lämna en låda på IKEA i några timmar.

På eftermiddagen skruvade mannen ihop möbler och jag tog hand om sjuka barn och plockade leksaker och tomma kartonger.

Strax före middagen kände jag hur influensan försökte ta sig in i min kropp, men då dök hälsokostflaskan upp och jag klämde två Panodil innan jag stack på föräldramöte på dagis.
Mötet var trevligt och vi fick mycket bra information och gjorde också lite roliga praktiska övningar.

Nu ska jag slurka i mig lite till av hälsodrycken innan jag går upp och lägger mig i sängen för att inte kunna sova och oroa mig för hemska sjukdomar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar