fredag 17 oktober 2008

FLASKA

Flera mycket observanta läsare har idag uppmärksammat mig på att jag skrev "falska vin" och inte "flaska vin". Naturligtvis tar jag detta på stort allvar och för att visa att jag inte är någon storkonsument av denna dryck så visar jag här upp vad jag köpte på Bolaget idag:



Fyra halvflaskor som jag beräknar räcka till nyår, förutsagt att jag inte få oväntat besök.
Hoppas nu att det är klargjort att jag inte var full när jag svamlade om "falskor" utan bara allmänt däckad av att vara småbarnsmamma/tweeniemamma.

Om någon planerar att läsa bloggen ikväll så rekomenderar jag att göra det med mat i magen. Vi ska äta massor av färska skaldjur som jag inhandlade idag, bla ett som jag aldrig tidigare provat men som ska påminna om hummer. Har jag inte halsat för många "falskor" innan middagen ska jag försöka komma ihåg att ta kort på läckerheterna.

3 kommentarer:

  1. Inte för att jag har fått några skattepengar att fira, men jag tror att jag blev lite vinsugen jag med! Är det ok att fira... ehh... typ... ahh, ja kommer på nå´t innan kvällen!

    SvaraRadera
  2. Chapel Hill är en favorit här hemma! Och borta också för den delen, har haft med mig en sån "falska" både på nyårsfester, spa-kvällar och andra bubbeltillställningar. Men funkar perfa i badet hemma ogg som sagt ;) Det finns en rosévariant som är god också. Men bara en. Alla andra rosé är blä haha..

    SvaraRadera
  3. Haha, TACK för inbjudan!! Jag kanske tar dig på orden!! Men behöver veta lite innan eftersom jag behöver hinna iväg och inhandla den röööda drycken! ;-)

    SvaraRadera