torsdag 9 oktober 2008

Bättre

Nu är min och sonens förkylning/influensa bättre tack vare Echinagard. Jag har proppat oss fulla med dessa vidriga droppar och det ger ofattbara resultat.
Sonen får gå till skolan i morgon och jag orkar mig nog iväg på "After Work" med dagis föräldrarna.

Stora tjejens mage är lite bättre nu, efter 2 veckors diarré, men lillan fick inte godkänt av BVC på vikten. Nu ska läkare kopplas in igen så får vi se om det blir utredning på gluten/laktos. Sköterskan frågade om jag var orolig, men det är jag absolut inte. Efter det vi går igenom med sonen kan inget bli jobbigt, allt som inte riskerar att ta mina barn ifrån mig har jag inga problem att leva med.

I natt åker mannen på jobb igen. Det känns dystert och sorgligt, särskilt eftersom det bara blev 2 veckor hemma den här gången. Eftersom vi råkar leva som om vi vore miljonärer så kanske det blir mer övertid under hösten, vi tittar nämligen på att resa till USA i vår istället för Kanarieöarna. Det blir lite prisskillnad på 2 veckor i USA med hotell och hyrbil och 1 vecka på Kanarieöarna....
Maken saknar sina vänner i Arizona och jag har sett fram emot att få träffa dem i 5 år nu, det är med andra ord på tiden. Det måste kännas trist att inte ha fått visa upp sina barn för sina vänner än.
Åker vi så blir det även en tur till:



Om det är någon av er som inte vet vad bilden föreställer så bör ni skämmas eftersom det är ett av världens mest kända naturupplevelser.

2 kommentarer:

  1. tar ni med ett extrabagage på sisådär 75 kg så skulle jag tippa på att min klättrande sambo gärna kliver in i resväskan för att få testa ett och annat kul (läs:livsfarligt) grepp där ;)

    SvaraRadera
  2. Hur mycket kostar det att transformera en mommo till en liten nyckelpiga som kan följa med och vara assistent på resan? Kolla med NASA eller några andra intelligena instanser. Eller har kanske den mycket smarta, älskade svärsonen, redan svaret? Ååååh, vad härligt för er om ni kan komma iväg! Unnar er det verkligen!

    SvaraRadera