tisdag 28 oktober 2008

Lite av varje

Igår kom maken hem så nu är familjen nästan komplett igen. Sonen kommer troligtvis på fredag, jag har lovat att vi ska spöka lite på Halloween.

Något rätt måste jag ha gjort i somras när vi var i Kanada, för igår kom ett paket på posten till mig och äldsta dottern. Jag fick en bok med cupcake recept och idéer hur man dekorerar dem och dottern fick massa pysselsaker. Frakten gick på 46 CAD så svärmor var riktigt generös.
Nu jäklar ska här bakas för fulla muggar igen, dessutom kan jag nu lära mig att dekorera dem med!

I morgon är det dags att titta på huset vi är intresserade av. Igår skickade vi iväg ansökan om svenskt medborgarskap för att vi ska kunna få lån så detta blir en kamp mot klockan kan man säga. Vi måste alltså få medborgarskapet innan vi kan få lån och då hoppas vi ju att budgivningen inte börjar innan dess... Inga bra odds med andra ord.
Nu ska jag ringa banken och se om vi kan påbörja ansökan om lånelöfte och bara komplettera med medborgarskapet senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar