fredag 17 oktober 2008

Färska skaldjur

Håll i er nu för här kommer kvällens middag:



Färska räkor, rökta räkor och kungskrabba. Så här mycket kungskrabba blev det när den var rensad:



Det här var första gången jag åt kungskrabba, jag har trott att det är som vanlig krabba tidigare. Killen i fiskbilen idiotförklarade mig nästan och sa att man inte ens kan jämföra krabba och kungskrabba. Kungskrabban är en blandning av kräftor och hummer, prismässigt ligger den mellan krabba och hummer, alltså runt 350 kr/kg.
Smaken var underbar, den ligger kvar i munnen än.

När någon i vår familj fyller år får den personen bestämma middagen. Varje gång under året när sonen äter något gott säger han att vill ha det på sin födelsedag, men idag var det jag som hittade vad jag vill ha på min födelsedag.

Nu sitter jag med ett glas mousserande och ska snart dyka ner i ett bad, härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar