torsdag 16 oktober 2008

Pärlor och fika

Eftersom jag och lillan inte hade något för oss idag så bestämde jag mig för att det var en bra dag att åka in till stan och köpa mer pärlor till pärlplattorna.
Jag hatar att åka in till stan av flera anledningar: Det är svårt att hitta parkering (läs att parkera där det är trångt), dyrt at parkera och så får man frysa när man går mellan affärerna. Man borde förbjuda affärer utanför gallerior, de är superjobbiga. Har man små barn i vagn ska mössor och vantar av och på varje gång man går in eller ut ur en affär och detta skapar ju en hel del konflikter, åtminstone med mina barn.
När vi hade köpt pärlor (som kassörskan tog för lite betlat för) så sprang vi på två kompisar som har barn i samma ålder som lillan, de var på väg att fika så det blev en fika för oss med.
Sånt här är så himla trevligt när man annars går hemma med barn eller gör andra barnaktiviteter, när det dessutom är oplanerat är det extra trevligt.

Nu sover tjejerna och jag tar en kopp kaffe samtidigt som jag laddar batterierna inför eftermiddagen. Vi ska till andra sidan stan och leka i en ny lekpark nära där mamma bor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar