tisdag 14 oktober 2008

Pust

Idag har det känts som om jag har 8 barn istället för 3. De har bråkat, kräkts, sprungit in i väggar och fått bulor, ja allt ni kan tänka er. Inte har de kommit överens med varandra heller, och som vanligt är det de två äldsta som är värst i luven på varandra.
Hur kan folk utbilda sig till lärare bara för att lyssna på sånt här hela dagarna och dessutom få skitdåligt betalt??? Ofattbart, men oj vad tacksam jag är att andra faktiskt gör det.

Till middag åt vi kycklingfilé, potatisklyftor och rostade grönsaker.



Till min stora förvåning åt tjejerna mer än jag har sett dem äta på flera veckor. Sonen åt inte alls för han var sur och sprang hem till en kompis.
Jag är för trött för att ta en ännu större fight än vi redan har haft, undra om det blir bättre i morgon?!

1 kommentar:

  1. Mums, så gott det såg ut! Otacksamma K, som smet iväg. Fast det kanske var lika bra det, istället för att retas med syrran. Pust vilken dag du haft! Men vänta bara, en dag kan du som jag ägna dig åt personlig utveckling, utan att det går handlar om att det kommer ut från mammaliv och smulorna. Och då längtar man tillbaka...

    SvaraRadera