tisdag 13 november 2012

Våga vägra vardag!

Matlagningen på dagis blev en lång dag. Kom dit med ont i nacken och så var det dessutom en maträtt som tog extra mycket tid. Efter lunchen hade jag utvecklingssamtal för lillan och sedan var det stressigt att få tiden att räcka till disk, städ och mellanmål. När jag torkade borden som barnen ätit vid kände jag plötsligt hur handleden gjorde ont och upptäcker detta märke:


Det syns inte så väl på bilden, men det är blått och svullet och det gör riktigt ont. Ingen aning om vad jag gjort, men jag hoppas att det är bättre imorgon.

När vi kom hem rann all kraft ur mig och jag la mig matt på sängen. Som tur var hade jag förberett en enklare middag, men jag kände mig lite sur och sliten och kände inte för att ta tag i vardagssysslorna. När jag låg där i mörkret kom jag på att jag inte måste något alls. Jag är en vuxen kvinna som gör precis vad jag vill! Sagt och gjort, efter middagen kokade jag varm choklad med marshmallows och grädde till mig och barnen. Sedan bäddade vi ner oss i soffan under tjocka täcken och satte på en mysig julfilm. Till filmen åt vi kakor i alla möjliga färger och former, jag kan meddela att vårt fikaförråd nu är helt tömt!

Efter filmen var både jag och barnen gladare och hemmet hade faktiskt inte gått under för att jag tog en paus. Nu fortsätter jag helgtemat med en cider framför tvn och humöret är helt ok.

Imorgon bitti kl 8 ska jag på massage och förhoppningsvis få ordning på nacken igen. Tur att jag har en snäll mamma som kommer hit och kör alla barn till dagis och skola åt mig då detta var den enda tid massören hade. Kl 10.30 ska jag till sonens lärare och gå igenom lite saker, men efter det kanske jag hinner springa lite. Har längtat ut i spåret som en galning, men har inte vågat pga min smärta i nacken.

Dagens budskap: Våga vägra vardag!

1 kommentar:

  1. Åhh, vad skönt att höra att du släppte allt för en stund!
    Hoppas att du kan tänka dig att göra om det...;-)

    SvaraRadera