torsdag 15 november 2012

Husbesiktning

För 2 veckor sedan var Anticimex här och gjorde en besiktning för hussvamp. Detta ingår i vår försäkring så det var helt enkelt ett rutinbesök. När han ändå var här bad jag honom kolla om allt var ok på vinden, det var det inte... Runt ventilationsröret brevid skorstenen var träet alldeles blött!
För att göra en lång historia kort så fick jag tag  i en takfirma som kom hit och som tur var blev det mycket billigare att åtgärda än vi trott!

När han ändå var här passade jag på att prata om en annan sak jag funderat på. Jag berättade för honom att jag sett silverfisk i vårt sovrum och frågade vad vi kunde göra åt det. Han frågade hur ofta jag sett det, och när jag berättade att jag sett silverfisk kanske 6 ggr på 3 år tittade han på mig som om jag var dum i huvudet! Han konstaterade att vi inte har något svårt problem med silverfisk, men erbjöd sig att ställa ut en fälla där vi sett dem. Denna fälla ska locka till silverfiskarna och döda dem och för att se att det blir färre och färre skulle jag kolla av fällan varje vecka och anteckna hur många som fastnat vecka för vecka. Resultatet ska alltså bli färre och färre är poängen.


Nu har det gått 2 veckor och jag har inte lyckats fånga en enda en! Hoppas inte Anticimex-killen ringer och frågar hur det går! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar