fredag 16 november 2012

Jag sålde...

...min första bild igår. Det var en bild som jag tog på Samos i augusti som såldes för att användas i kommersiella syften.
Jag tjänade verkligen inte många kronor på den, men oj vad roligt att någon är villig att betala pengar för en bild som jag tagit. Det betydde faktiskt en hel del för mig!





Nu tar jag ett glas bubbel (som jag hade kvar i kylen från gud-vet-när) och firar detta. Jag firar också att nacken äntligen börjar bli bättre och att det är helg!

Imorgon bitti kommer en liten hund hit som vi ska passa tills på söndag eftermiddag, alla längtar!

3 kommentarer:

  1. Berätta gärna mer om bakgrunden för oss nyfikna! Blev du kontaktad för att du hade lagt upp din bild någonstans, eller hur gick det till? Grattis till "försäljningen"!

    SvaraRadera
  2. Jag har en app i mobilen där jag kan lägga upp bilder för försäljning. Den heter "Foap" och man kan följa varandra precis som på Instagram (vilket jag också älskar och använder).
    Man tjänar inte mycket på sina bilder, men det är ju ändå kul. Jag vet att det är lättare att sälja bilder på människor och ansikten, men jag säljer inte bilder på mina barn.

    SvaraRadera
  3. Nej, det lät ju nästan lite läskigt.

    SvaraRadera