onsdag 28 november 2012

Schemaläggning här hemma

Hur kan man ha så galet mycket att göra undrar jag?! Varken jag eller maken jobbar ju just nu och ändå har vi hur mycket som helst att göra! Igår krävde jag att vi skulle skriva upp allt som måste göras, när det ska göras och vem som ska göra det. Det hjälpte en hel del faktiskt.
Efter att ha fått iväg alla ungarna till skolor och dagis åkte jag till sjukgymnasten för ett pass. Maken städade upp utomhus så att inte massa saker står framme nu när de säger att snön ska komma.
När jag kom hem var det plugg några timmar som gällde, jag har ett muntligt förhör imorgon som jag är supernervös över.
Maken städade upp i lilla hallen, och sedan rotade vi fram allt julpynt på vinden. Jag visste att vi hade för mycket grejer, men SÅ mycket trodde jag inte att det var!


Vi ägnade ett par timmar åt att sortera och organisera julpyntet så nu är man redan trött på skiten! Hoppas att det känns bättre på fredag när allt ska upp!
När vi äntligen var klara kom vi på den briljanta idén att tvätta alla sofföverdrag! Så nu hänger rena sofföverdag på tork i hela huset.

Imorgon är det ännu mer på schemat och på fredag är det alldeles galet, men på lördag ska vi äntligen få se mammas nya hus! Så spännande det ska bli!

Nu sängen!

2 kommentarer:

  1. Du är då inte sysslolös...
    Hoppas att sömnen var god.

    SvaraRadera
  2. Jag såg ju det där berget av julsaker... Ni kan inte behöva köpa nåt på 10 år minst! Vilken energi ni har och vad mycket som blir gjort. Bra med schemaläggning av allt som ska ske! Du gillar ju dessutom att göra listor och bocka av allteftersom det blir klart! ;-)Längtar också efter att få er till Lilla Huset! Välkomna!

    SvaraRadera