måndag 12 november 2012

Jäkla säkring!

Ikväll efter middagen gick jag och lillan ut till bubbelbadet eftersom jag fortfarande har så ont i nacken. Efter nästan en timme kommer sonen ut och gormar att det blev svart inne på hans rum. Jag bad honom kolla om ugnen fungerade men det gjorde det inte så jag konstaterade snabbt att det var en huvudsäkring som gått.
Eftersom jag är ensam så mycket är jag också väldigt självständig. Jag klarar det mesta själv, bara för att jag helt enkelt måste göra det. Huvudsäkringar däremot har jag väldigt lite koll på, därför är det extra irriterande när de går! Som tur var kunde grannen komma över och hjälpa mig (igen!) och nu hoppas jag att jag ska klara det själv nästa gång.

Känns bara så typsikt att bland det enda jag inte grejar händer när maken är borta....

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra att du har så ont! Så länge det sitter i...

    SvaraRadera
  2. Mmm, inte kul detta. Och det är inte första gången det händer mig heller. Fattar inte varför!

    SvaraRadera