lördag 3 november 2012

För de som inte finns kvar hos oss

Varje år på Alla helgons dag gå vi till kyrkogården med min mamma, hennes kille (snart man) och min mormor. Efteråt äter vi middag ihop och gör denna lite sorgliga dag till en dag att vara tillsammans och ta vara på de som finns kvar hos oss.
Idag åt vi hemma hos mamma, hon ville ha en sista middag hemma hos henne innan hon flyttar till huset.
Som jag skrivit många gånger tidigare så älskar jag kyrkogårdar och har alltid gjort. När jag var yngre gick jag ofta omkring på kyrkogården med en kompis och bara pratade, antar att det kändes som en trygg plats.
Kyrkogården vi har närmast oss är en av de vackraste jag sett så det är inte svårt att spendera några timmar där.








Nu har jag haft lördagsmys med tjejerna, sett "Så mycket bättre" och grinat (?!) till en Magnus Uggla låt och mumsat godis. Snart blir det en film och sedan sängen.

5 kommentarer:

  1. Tack än en gång, sjunde året på raken nu, för denna tur som vi gör tillsammans till kyrkogården för att tända ljus för dem som inte är med oss längre. Fyra generationer, samma tid, nästan alltid samma sällskap och samma minnen om tidigare år vi gått där. Eftertänksamhet och tankar, olika och lika, samtal vi delar med oss även till de små om hur det var innan de fanns hos oss. Tack för att du ser till att ge vår familj traditioner att värna om! Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det speciellt!? Och särskilt på den kyrkogården.
    Ja, vem hade trott att Magnus Uggla skulle kunna få folk att gråta med sin sång? :-)
    Med jag har förstått att din pappa inte finns kvar i livet och låten kanske träffade dig lite extra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jamen, jag skulle ju berömma din fina sida också! Vad snyggt du har gjort det med paljetterna. Hur gör du egna såna grejer?

    SvaraRadera
  4. Jo, att min egen pappa inte finns mer gjorde säkert sången mer känslosam för mig.

    Bakgrunden är en färdig från "The cutest blog on the block". Lägg in i en gadget som ett html-dokument. Superenkelt!

    SvaraRadera
  5. Oj, där fanns det mycket kul! Tack för hjälpen, det hade jag aldrig hittat själv.

    SvaraRadera