tisdag 27 november 2012

Skitväder och snabba beslut

När vi vaknade i morse regnade det i stort sett slask ute. Sådant där tungt snöblandat regn som INTE är kul ni vet. Så här såg det ut:


Jag hade ju redan bestämt mig för att ge mig ut och springa så det var bara att snöra på sig skorna och ge sig ut i ovädret. Inte nog med att det snöade/regnade, det blåste också ordentligt. Fruktansvärt väder som ingen annan än en galning skulle ge sig ut i! Efter 4 km kom jag in i stugvärmen och trodde att jag skulle dö ett tag. När jag tog av mig byxorna lyste mina lår värre än Rudolfs mule, och jag var nästan frestad att ta en bild på dem och lägga in här, men hejdade mig i sista stund.

När jag hade duschat mig varm åkte vi iväg och köpte ett löpband att ha här hemma! Det blev ett billigt eftersom vi inte vet hur mycket vi kommer att använda det. Ett sådant här blev det:

Jag har provat det och det känns helt ok, men jag är rätt säker på att det bara kommer att användas när det absolut inte går att springa ute.

Nu kan snön komma om den vill, jag har ju säkrat träningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar