måndag 5 november 2012

Sjukgymnastik

Då var det dags för ytterligare ett besök hos sjukgymnasten idag. Vi pratar mest och så visar han på saker som kroppshållning, övningar osv. Jag sa att jag ville börja träna på gym och undrade över vad jag ska informera den som ger mig ett program på gymmet, med tanke på mina besvär. Sjukgymnasten tyckte inte att jag skulle träna på gym alls eftersom det inte passar min kropp att träna med maskiner. Istället tycker han att jag ska köpa en sådan där boll och träna med hemma:





Nu undrar jag hur många av er som ser mig i den här positionen som visas ovan?! Jag är varken smidig eller har koordination ju! Ja ja, antar att det finns lättare övningar också. Här är dock en till övning som jag inte tror att jag kommer att sätta tänderna i:




Däremot skulle jag vilja köpa mig ett löpband så om ni har några tips på vad man ska tänka på där är jag supertacksam!

1 kommentar:

  1. Jojo, skulle också vilja se dig i de där positionerna! Det är roligt att träna med boll, jag har också ett kvastskaft (!?) som redskap för att träna corestyrka och balans. Funktionell träning är superkul och ingen ser dig när du trillar av bollen om du tränar hemma! :D Dock är det rätt bra att ha en spegel till hands så man ser att det blir rätt. Lycka till!

    SvaraRadera