lördag 10 november 2012

Kurs och kalas

Nacken gör fortfarande ont och när jag har ont tappar jag aptiten. Ja ja, svårt att föreställa sig att jag skulle ha svårt att äta, men det är faktiskt sant! Till frukost i morse åt jag (motvilligt) 3 saffransgifflar som jag hittade i brödburken. Sedan åkte jag på kurs där vi skulle beställa mat vid lunch, men av någon anledning blev det inte så, så vid 14.30 när kursen var slut var mitt blodsocker så lågt att jag svajade och samtidigt hade jag druckit så mycket kaffe att jag skakade som ett asplöv. Jag åkte till närmsta korvkiosk och tryckte i mig en korv med bröd innan jag löste av barnvakten (mammas kille) som var med tjejerna på kalas på leklandet. Lågt blodsocker, koffeinöverdos och ont i nacken är inga bra förutsättningar för att överleva 3 timmar på ett lekland, men med bra sällskap klarar man det!

Lillan hittade en ny del av leklandet att utmanas i: 


Självklart hann man hinna bli sur på syrran också! 


Kalaset slutade kl 17.30 och leklandet ligger vägg-i-vägg med stans bästa sushiställe, valet till middag blev alltså inte så svårt! Älskar att mina barn också är galna i sushi!

Nu sitter jag med ett glas vin och försöker kurera min nacke med denna och en värmekudde:

Om det gör ont? JA!!! Om det hjälper? Det får vi se imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar