torsdag 15 november 2012

Hur länge ska man ha ha besvär?

Igår var jag hos massören och fick veta att det var en kramp jag fått i nackrosetten. Det kan liknas vid nackspärr, men nu satte det sig på en annan muskel helt enkelt. En sådan kramp kan hålla i sig i 67 dagar så att bara vänta ut problemen var tydligen en dålig idé.
Efter massagen hade jag en fruktansvärd huvudvärk resten av dagen, men det hade hon varnat för jag jag var beredd på det. Idag däremot har jag inte så ont, men musklerna försöker krampa hela tiden så jag får massera dem var 5:e minut för att de inte ska dra ihop sig. När jag inte kan massera hela tiden drar musklerna ihop sig så mycket att jag blir jätteyr och flera gånger har jag hållt på att svimma. Jag blir alldeles kallsvettig och illamående och så måste jag snabbt sätta mig ner.
Helt otroligt att spända muskler kan göra en så dålig!

Jag hoppas att dagens besvär kommer från gårdagens behandling och att det kanske är bättre imorgon, men har inte jag sagt så här ett bra tag nu?!

1 kommentar:

  1. Undrar lite föriktigt om det verkligen stämmer med 67 dagar...? Dels låter det extremt länge, dels väldigt exakt. Kan det inte ha varit 6 till 7 dagar?
    Hur det än är så är det hemskt tråkigt att du ska behöva gå med detta. Förstår om det äter upp energin och sätter sig på humöret. Som tidigare så måste jag uttrycka min beundran för att du får allt att gå ihop så bra som det gör.

    Styrkekramar!

    SvaraRadera