söndag 6 maj 2012

Vårmarknad

Underbart väder än en gång! Vi åkte på vårmarknad på morgonen.

Till tjejernas stora lycka fanns ponnyridning. Dotter krävde att få trava hela tiden och lillan ville helst att jag skulle hålla i henne. Allt som vanligt med andra ord.


Underbar natur!




 Jag köpte ett jättegott knäcke på marknaden som var gjort av 68% frön. På det hade jag varmrökt lax och hjortronsylt till lunch. Bland det godaste jag har ätit på länge!




Vitsippor fanns det gott om!



På eftermiddagen hade dottern simning och hon lyckades övertala mig att vi skulle cykla dit och tillbaka. Totalt blev det 8,5 km och hon ville cykla ännu mer!
Jag har en jättebra app i mobilen som mäter olika motionsformer, Endomondo heter den. Den sätter jag på när jag ska ut och cykla eller gå, och när jag är färdig stänger jag av den och då visar den en karta på rutten jag tagit samt info om min träning. Så här:


På kvällen lagade sonen middag till oss andra. Thaigryta med nudlar blev det. Vi har bestämt att han ska laga mat 2 gånger i månaden från och med nu. Dels tycker jag att man kan bidra lite mer hemma när man är 15 år, och dels vill jag att han ska kunna laga mat när han flyttar hemifrån. Det blir ett bra försprång att som kille kunna laga nyttig, billig och god mat när man flyttar till egen lägenhet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar