torsdag 31 maj 2012

Efterlängtat regn

Ganska länge nu har vädret varit toppen med värme och sol. Jag skulle lätt kunna vänja mig vid att ha det så hela tiden, men nu när regnet kom kunde jag ändå se lite fördelar med det.
Dels så slipper vi lite av allt pollen som rasat ner, galet mycket i år! För att visa lite vad jag menar tog jag ett kort på mina sovrumsfönster, som har blivit putsade 3 ggr bara i år. Ändå ser de ut så här nu:


Visst, allt pollen är värt allt som blomstrar, men jag måste erkänna att jag inte räknat med att putsa mina fönster en gång i månaden.
För att påminna mig själv lägger jag in bilder som jag tog härom dagen. Ska tänka på dem när jag putsar fönster...



En annan fördel är att det blir så mycket härligare att bada bubbelbad när temperaturen sjunker. Idag i badet tog jag kort på dotterns gluggar. Inte konstigt att ungen gnäller när jag serverar äpple och majskolvar!!!


Imorgon har lillan bestämt att vi ska äta lunch på stan, bäst att lyda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar