söndag 6 maj 2012

Vårigt

Så där ja, nu har bloggen fått sig en vårjacka också. Tyckte att den behövde piffas till lite.
När jag satt jag letade bakgrunder var jag faktiskt lite sugen att välja en med en amerikansk flagga på. Om jag ska vara helt ärlig så längtar jag tillbaka till USA rätt mycket! Jag tror att det är svårt att föreställa sig också om man själv inte varit där.

En kompis var nyss där och jag såg alla deras bilder och incheckningar på Facebook, så fantastiskt roligt! Jag vet att en del blir avundsjuka när andra postar bilder från resor, men det har faktiskt aldrig hänt mig. Jag älskar att få vara en del på andras resor och sitta och känna glädje över att andra människor också väljer att se andra delar av världen än deras eget vardagsrum.
I det här senaste fallet såg jag flera gånger att de checkade in på ställen i Florida där jag själv har varit, för inte så länge sedan, och det var jättekul att se och följa!
När jag postar bilder när vi är på resa är det för att jag vet att det finns andra som precis som jag älskar att följa andra på resa, det är inte för att skryta. Trist när man märker att vissa aldrig någonsin lämnar kommentarer när man gör något kul, men gladeligen kommenterar om man skriver om något tråkigt som hänt en.

Ett i-lands problem, jag vet, men värt att nämnas!

3 kommentarer:

  1. Funderade lite över ditt inlägg där. Kan det inte vara så att de som du syftar på tycker att du behöver lite extra stöd när du skriver om något tråkigt? Och när du skriver om något roligt så har man inte lika mycket att bidra med?

    Jag förstår ändå hur du menar, hade själv en blogg förut och helst vill man ju ha kommentarer om allt man skriver, så man får respons. Men visst kan det ligga något i att man kan tänkas behöva det mer när man skriver om något tråkigt?

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Tack för dina trevliga kommentarer!

    Jag tror helt klart att du har rätt när det gäller bloggen. Jag syftade mer på Facebook i det här läget. Om jag skriver att vi är på akuten svarar en del blixtsnabbt, men om jag är på Bahamas och skriver något bra lyser samma personer med sin frånvaro. Jag VET att det finns massor av männsiskor där ute som inte kan glädjas med andra och sådana väljer jag bort ur mitt liv.
    Stöd när det är jobbigt är toppenbra, men en riktigt vän är också glad för en när man har det bra.
    Som tur är har jag massor av bra vänner så jag behöver inte missunsamma människor!

    kram

    SvaraRadera
  3. Tack själv, för trevliga inlägg!

    Bra, då kan du välja bort de andra!

    Kram Sofia

    SvaraRadera