fredag 4 maj 2012

Jag är viktig för mina barn

Så här lät det här hemma igår:

Lillan: "Mamma, vad händer om du dör? Vem ska ge mig mat?"

Jag: "Det får Daddy göra."

Lillan: "Men tänk om han är på jobbet då!"

Jag: "Då kommer Momo och hjälper er."

Lillan: "Men hur vet hon att du har dött då?"

Jag: "Din bror kan ringa henne och berätta det så kommer hon över."

Lillan: "Men han sitter ju bara och spelar tv-spel hela tiden, han kommer inte att vilja ringa."

Jag går och hämtar sonen.

Jag:" Din lillasyster är orolig över att ingen ska laga mat till henne om jag dör för att du inte vill ringa efter Momo. Om jag dör, lovar du då att ringa Momo?"

Sonen: "Va, ska jag inte få mat?"

Det är nog bäst att jag försöker hålla mig levande tills barnen flyttat hemifrån.

1 kommentar:

  1. Tror jag dööör! Lär de små att ringa mig så snart du bara kan! Vi har också problem här. Er diskussion aktualiserade ett problem hos oss. M kom på att jag heller inte får dö, vem ska då ge honom mat nu när A flyttat hemifrån?:o Håhåjaja...

    SvaraRadera