söndag 20 maj 2012

Möhippa!!!

Eftersom bruden själv läser min blogg har jag inte kunnat dela mina förberedelser här i bloggen. Nu är hon i alla fall firad, riktigt ordentligt också! Möhippan blev precis så toppen som man kunde önska och alla var jättenöjda med kvällen, allra helst bruden.
Efter lite aktiviteter var vi hemma hos mig och badade bubbel, utsatte den blivande bruden för pinsamma gamla minnen och hade det riktigt trevligt.


Det var alltså till detta jag skulle ha mina champagnecupcakes!


Välkomstdrink till de 13 törstiga tjejerna:


Det här fick bruden dricka hela kvällen, tydligen var det det hon drack som ung. Jag var inte avundsjuk en sekund på detta! Tur att hon var mer tålig, ett gäng flaskor fick hon i sig!


Här sitter den fina blivande bruden och försöker lista ut vem alla paket var ifrån. Efter varje gång hon gissat rätt berättade hon ett litet minne hon delade med den personen. Vi skrattade så att folk i morse klagade över värk i skrattmusklerna!!


Hon sov kvar hos mig eftersom det blev lite mycket vin och tanken på att sätta sig i en taxi kändes rätt främmande. På så vis fick vi en stund i morse att sammanställa och gå igenom den trevliga dagen/kvällen igen.

Min aptit var inte på topp i morse, men runt lunch kvicknade jag till och fick i mig riktig dagen-efter-mat:


Maken sov med tjejerna i min mammas lägenhet. Igår gick de på bio och hade mys på Momos balkong. Lillan berättade att hon hade bett att de skulle skåla för den trevliga dagen de hade haft tillsammans, och inte bara en gång utan flera gånger.
Idag åkte de ut till sjön och flög med drake:


Efter min lunch gick jag ut i det fina vädret och jag blev kvar där tills middagen skulle fixas. Solen sken och det var riktigt varmt. Jag bäddade iordning åt mig och hade det så vansinnigt skönt där i solen.
Imorgon ska det bli 17 grader, sedan ska det bli 20 grader eller mer i 14 dagar i sträck. Underbart!!!

6 kommentarer:

  1. Hej! Ni verkar ha haft skitkul! Vad lyckat för er alla!

    Jag tänkte höra var du har införskaffat det 5-våniga kakfatet? Min kollega ska fixa massor av cupcakes till ett dop och får inte tag i ett tillräckligt stort fat. Kan du hjälpa mig med det?

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vi hade galet kul, ser fram emot bröllopet ännu mer nu! :-)

    Först fick jag ett 3-vånings kakfat av mamma som hon köpte till mig i en liten butik i Sthlm. Sedan köpte jag till 2 våningar till fatet i en liten inredningsbutik här i stan som skulle stänga. Jag kan alltså inte hjälpa dig med butik... Märket verkar dock vara "Koziol", det kanske går att söka på det?!
    Måste erkänna att jag är löjligt nöjd med fatet, särskilt då jag älskar rosa och har två döttrar som också gör det. :-p

    Bor ni i närheten så kan ni få låna det om ni vill. :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Frågvis igen:
    Köpte till två våningar? Menar du att du köpte ett litet kakfat till? När jag söker så finns de större 3-vånings och så några små 3-vånings i samma utformning. Tror du att det går att sätta i hop dem?

    Tack för dina svar.
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Ja det går att sätta ihop dem, men den största i det lilla setet och den minsta biten i det största setet är lika stora, därför blir det bara 5 våningar. :-)

    SvaraRadera
  5. Misstänkte att det var så. Stort tack!

    Sofia

    SvaraRadera
  6. Ingen orsak, kul att kunna hjälpa till! :-)

    Kram

    SvaraRadera