söndag 13 maj 2012

Snart kommer vilan

Den här helgen har varit mycket trevlig, men den har inte bjudit på så mycket vila. Ibland vill man liksom bara ligga kvar i sängen och inte göra något vettigt på hela dagen.
I morse tog vi en tidig lunch och cyklade sedan hem till några vänner på fika. Efter det cyklade vi vidare till dotterns simning och så var det ytterligare 4 km att cykla hem. Efter att ha cyklat totalt 10 km med barnen hann vi med ett snabbt mellis innan vi kastade oss i bilen och åkte hem till en annan kompis som hade födelsedagskalas. Mycket trevligt och en tårta som till och med jag gillade (bra jobbat!).
Vi fick gå lite tidigare eftersom jag hade lovat sonen att han skulle få laga mat, och då behöver han ju lite vägledning. På menyn stod Biffgryta med broccoli och till det serverades det ris. Det var så gott att det inte blev något kvar till mig att äta till lunch imorgon! Tjejerna åt så att de hamnade i paltkoma efteråt. Bra betyg måste jag säga!

Imorgon kommer maken hem efter att ha jobbat 12-timmars nätter i 20 dagar. Jag tvivlar på att han kommer att kunna avlasta på något sätt på några dagar, snacka om jetlag där! Dock kan jag lämna hemmet då och då vilket underlättar en del. Början på veckan är helt fullbokad, men sedan tänker jag se till att få någon lugn dag innan helgen sätter in med allt vad det innebär.
Nej, trots att klockan bara är 21.30 tänker jag gå och lägga mig! Sov gott där ute!

1 kommentar:

  1. Ja, den tårtan gillar alla! Tack för att ni kom! Fast jag glömde att ge dig cupcake lådan!

    SvaraRadera