måndag 14 maj 2012

Smoothie-görande

Jag är helt inne på det här med att göra smoothies nu! Det har gått så långt att jag till och med köpt en ny maskin för ändamålet.
Utmaningen har blivit att göra dem så nyttiga OCH goda som möjligt, inte alltid lätt. Igår gjorde jag en dundernyttig till frukost som såg ut ungefär så här:


Den var så vidrigt äcklig att jag insåg, efter att ha pinat i mig hälften, att jag skulle kräkas om jag fortsatte dricka den.
För att kompensera för detta gjorde jag en med färska jordgubbar här på morgonen. Dessvärre var pretto-jag tvungen att förstöra den med med så mycket linfrön att den mer liknde en gröt.

I eftermiddag ska jag hitta det utlimata receptet på smoothies!

Note to self: Goijbär och havtorn är INTE gott i smoothies!

2 kommentarer:

  1. Gör man gröna juicer och smoothies så krävs det oftast äpple eller citron för att just inte få kväljningar. Jag kan knappt välja gröningarna utan citron. Annars såg den superfin ut.

    www.californication.se

    Ha en fin dag
    Marita

    SvaraRadera
  2. Ok, ska prova citron i nästa gång! :-)
    Tack för tipset!

    SvaraRadera