torsdag 31 maj 2012

Kompishäng

Kompisar kompisar kompisar!!! Det är allt de två yngsta här hemma pratar om nu! De vill leka med någon hela tiden, och i den här åldern krävs ju att man själv är med och organiserar det hela. Man ska kontakta det andra barnets föräldrar och göra upp VAR barnen ska leka samt HUR LÄNGE.
Ibland blir man lite trött på detta pusslande, även om det alltid är trevligt att ha kompisar här.

Just nu har lillan med sig en kompis hem från dagis för första gången. De leker och har jättekul tillsammans.
I tisdags var vi hemma hos kompisar, igår hade dottern en kompis hemma och imorgon ska en kompis följa med dottern hem från skolan.

Sonen behöver ju ingen hjälp med kompishäng, men det händer att han behöver skjuts till en kompis om han ska sova där och ha datorn med sig. Han har också kompisar som bor på landet och dit är det svårt att ta sig utan bil så då krävs det skjuts dit och hem.

Det här med barnens kompisar tar upp en ganska stor del av vardagen faktiskt, och jag måste erkänna att jag längtar tills tjejerna kan organisera sin lek med kompisar själva. Hit är de alltid välkomna med kompisar, men allt blir ju lättare när de kan komma och gå med kompisar själva. Dock stressar jag inte fram något, allt har sin tid och sin tjusning.

En kompis till mig berättade härom dagen att hon pratat med en 7-årig flicka som fick vara "på stan" själv fram till kl 22, sedan skulle hon hem och visa upp sig och hämta mobilen innan hon gick ut igen.
Jisses säger jag bara! Önskar att den flickan kunde bo i vårt område, då skulle jag se till att hon kom hit istället.

Ta hand om era fina barn här ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar