torsdag 10 maj 2012

Maj-föräldrarnas mardröm!

Ja herregud vad det ska hinnas med. Man ska grilla med skolklasserna, ha picnic med dagis, skicka med fika till utflykter, längre salsskrivningar i skolan och repetera inför musikuppträdanden!
Igår stekte jag plättar som lillan skulle ha med sig på utflykt med dagis, sedan spenderade vi kvällen i kyrkan med att göra rekvisita till dotterns musikal. Efter det hem och peppa sonen inför ett hemskunskapsprov han skulle ha idag.
Under våren är det inte bara massa lov och helgdagar, ALLA prov och utflykter osv måste också klämmas in under maj månad.

Jag älskar barnens vernissager, picnicar, utflykter, uppträdanden och annat, men tyvärr känner man inte alltid att tiden räcker till under dessa månader. Samma gäller för december då vi dessutom var så smarta att planera in ett barns födelse. Kunde vi inte ha väntat till januari tänker jag i efterhand?!

Ja ja, vi tar en vecka i taget och försöker dela på oss när det behövs, man vill ju inte missa någon terminsavslutning med klassen/dagis. Vi försöker i alla fall komma på det som skola och dagis arrangerar. Skulle vi gå på allt som föräldrarna ordnar också skulle vi inte ha en eftermiddag ledig förrän till midsommar (då nästa barn fyller år).

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Snubblade in här av en slump och måste bara säga - åh vad roligt att läsa!
    Jag är också en tre barns mamma som älskar att resa, min man är holländare men vi träffades i Australien och det är också dit våra långresor brukar ske. Nu i år så blir det däremot USA och florida under några varma sommar veckor, ett resemål jag förstår ligger dig varmt om hjärtat!
    Jag kommer fortsätta titta in här, ta hand om dig och din fina familj.

    // Fia

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att du hittade hit!! Så roligt att träffa andra som lever lite som en själv! Har du någon blogg?
    Är dina barn också tvåspråkiga? Och var i Florida ska ni?
    Herregud, jag bara bubblar av frågor här! :-D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen!
      Har ingen blogg, tjuvläser andras istället;) Brukar däremot alltid skriva något slags resedagbok som jag kan länka till dig när det är dags för oss att resa igen. Våra barn är tvåspråkiga, vi talar engelska hemma även fast min man numera talar flytande svenska. Vår resrutt i Florida ser ut så här: 5 dagar Orlando- 7 dagar Sanibel Island - 5 dagar Orlando. Första gången i USA för mig min man var utbytesstudent där för många år sedan! Har du några bra tips i Florida så tar jag tacksamt emot!! Ha det gott!!

      Radera
  3. Jag har massor av bra tips om Florida. Maila mig i så fall, det är lite lättare att skriva svar så!

    SvaraRadera