tisdag 22 maj 2012

Utmaning!

Jag har blivit utmanad och så här går det till:

Blir du utmanad måste du svara på, och lägga ut de elva frågor som din utmanare gett dig.
Utmana sen elva nya bloggare och skriv elva nya frågor som de ska svara på.

1. Vem är din favoritseriefigur?

Katten Gustav!

2. Vilket var ditt drömyrke när du var liten?

Veterinär, men när min kanin fick ungar och bet ihjäl dem insåg jag att jag inte skulle klara det.

3. Mössa eller halsduk?

Både och! Mössa för att jag alltid får ont i öronen och halsduk för att det är så skönt.

4. Vilken webbläsare använder du?

Växlar mellan Firefox och Explorer, tycker att det verierar vilken som fungerar bäst.

5. Om du var ledsen, vad skulle du då tröstshoppa? (Du får använda högst 200:-)

En flaska mousserande vin och en Ben & Jerry.

6. Cd-skivor eller Spotify?

Spotify! Så praktiskt att alltid ha all musik med sig!

7. Dator eller telefon?

Dator, men använder mobilen flitigt med.

8. Om du skulle få en superkraft, vad skulle du helst vilja ha då?

Jag skulle vilja vara extremt atletisk. Kunna göra volter med lätthet och liksom ha full koll på kroppen.

9. Aldrig mer få använda skor eller aldrig mer få resa?

Aldrig mer få använda skor. Jag gillar att gå barfota, men framför allt gillar jag att resa!

10. Lampa eller levande ljus?

Konstigt nog säger jag lampa. Visst gillar jag levande ljus, men jag gillar mer att med rätt belysning hitta det "rätta" ljuset.

11. Samlar du på något?

Jag sämlar på änglar, har gjort det länge.



Jag utmanar Malin Mia, Maria, Mossan, Tahira, Jessica och Jessica 

Här kommer mina frågor:

1.       Vad är det mest udda du har ätit?
2.       Vilken högtid gillar du mest och varför?
3.       Vilket land (som du inte varit i) skulle du helst vilja besöka?
4.       Om du var tvungen, skulle du då skaffa en ödla eller en orm?
5.       Vilken egenskap hos dig själv är du mest stolt över?
6.       Sushi eller Spagetti och Köttfärssås?
7.       Vad lyssnar du på när du kör bil?
8.       Aldrig mer sovmorgon eller aldrig mer stanna uppe längre än kl 22?
9.       När skrattade du riktigt gott sist och varför skrattade du?
10.   Vilken kändis skulle du vilja se ut som?
11.   Vilket klädesplagg skulle du aldrig kunna bära offentligt?

Andra som känner sig manade kan haka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar