onsdag 3 juni 2009

Vinprovning

Nyss hemkommen från en mycket trevlig och lärorik champagne- och mousserande vin provning med mamma.
Jag tog med mig nya smaker och lärde mig massor som jag tänker utveckla.
Det var faktiskt mycket svårare än jag trodde att analysera vad vinerna smakade och luktade och det var svårt att avgöra om vinet var dyrt eller billigt.

Här var min favoritchampagne, kostar 309 kr på Systembolaget.



På väg hem fick jag sms om att någon hade bjudit över oss på huset igen. Eftersom stan är ganska liten råkar jag känna en som känner den andra budgivaren och jag får en känlsa av att de kanske inte har finansieringen helt klar, vilket oroar mig. Om de inte säkert kan betala det som de bjuder så bjuder ju vi faktiskt över oss själva.
Vi kan tänka oss att vara med ett tag till men inte om vi bjuder över våra egna bud för att de inte kan betala.

I morgon ska jag ta upp det här med mäklaren på ett snyggt sätt.

1 kommentar:

  1. Undrar hur ofta det blir så - att folk bjuder upp priset och sen backar ur. Typ bjuder på skoj för att prova. Sen står nr 2 i kön och får erbjudandet om att köpa huset, till ett pris som de har trissat upp utan att det egentligen fanns fler än just de som spekulanter.

    SvaraRadera