tisdag 16 juni 2009

Pinsamt...

Idag hände en lite pinsam sak på dagis.

Jag hade slängt in soppåsen i bilen när jag skulle hämta dottern på dagis och planen var att stanna vid sopcontainern och slänga den innan jag åkte från området vi bor på.
Naturligtvis glömmer jag att slänga den och tar med den till dagis istället och mina alternativ var då att bekänna färg där och be om att få slänga mina sopor på dagis eller att ta med soppåsen in till stan och låta den ligga i bilen och gotta till sig i solen när vi hämtade paket.
Det sista alternativet lät mindre lockande så jag frågade med mild stämma: "Ursäkta, men går det bra om jag slänger mina sopor här?"
Fröken tittade konstigt på mig och undrade om det var mycket sopor vi pratade om men jag berättade att det bara var en påse. Det gick bra sa hon, men jag vill inte ens tänka på vad sa till de andra när jag hade gått!

Och där sitter jag som ordförande.... Stackars personal, de måste ju börja fundera på hur det ska gå för dem.

1 kommentar: