fredag 12 juni 2009

Getingstick och skolavslutning

Morgonen började precis så där hektiskt som man föreställer sig hos en större familj på skolavslutningsdagen.
Lite sena men med 4 formar cupcakes i olika tappning stormade vi in i klassrummet för fika kl 9.

Ungarna hade inte ens tid att fika, dessa mobiler är roligare än något annat, till och med på skolavslutningen:



Det är tacksamt att baka cupcakes här i Sverige, folk tycker att det ser spännande ut och smakar sött, gott och lite annorlunda. Kanelbullsexperter har inte en chans när man kommer med små söta cupcakes. Genast var det 3-4 mammor som ville ha recept och jag kom hem med mail-adresser i fickan.
Var det inte nyss man kom hem från krogen med telefonnummer i fickan?! Nej, det var visst många år sedan nu.

Efter fikat tog jag ett snabbt beslut att inte följa med till matsalen (det spöregnade ute) utan åka hem för att förbereda inför den årliga "avslutnings-lunchen" på den lokala pizzerian. Sonens pappa var så klart försenad eftersom han hade förlöst akvariefiskar hela natten men sonens kompis, min mamma och mormor samt hela familjen utom maken gick ner för lunch.
Maten var som vanligt så där, och lillan fick sitt första getingstick. Otroligt nog skrek hon inte alls utan gnällde lite bara över att getingen såg läskig ut och att det gjorde ont i fingret.

Det syns inte så väl , men sticket var på långfingret:



Nu har jag lagat en laxjansson och har en hallon- och blåbärspaj som står i ugnen, när min kompis J kommer snart så väntar en välkomsdrink med smak av smultron.
Först ska jag bara städa färdigt i badrummet, enda rummet jag inte riktigt hunnit med idag.

Visst förtjänar jag ett glas gott vin efter detta?!

2 kommentarer:

  1. Förtjänar ETT glas vin???
    Du förtjänar fasiken hela jäkla flaskan!! :-D
    Jag verkar extremt lat och oduglig jämfört med dig..så kan du lugna ner dig några hekto nu tror du? ;-)
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Klart du förtjänar det..!!
    Du är en sån där rekorderlig mamma du Jill,
    bakar & pysslar,hmm undrar när jag som är betydligt äldre än dej ska bli vuxen *ler*
    Jag har ju iaf bakat 1 gång i år, eller va de förra året..*asg*
    Ha en mysig helg med barnen..kram

    SvaraRadera